Portsmouth camera club sliver medal and case

PART OF:
The Kodak Museum Collection
Made:
1937 in Portsmouth
maker:
J. Purser and Sons Limited

Silver medal of 39mm diameter. Awarded to L:.W. Oxford. Obverse: Allegorical female figure seated with camera and chemical apparatus. Inscription "Photographic". Designer A. Fenwicj, Birmingham. Reverse: Laurel wreath inscription "P:ortsmouth C.C. 1937 L.W. Oxford". Hallmarked TJS STR SIL. J. Purser and Sons Limited. 1937.

Category:
Printed Materials & Ephemera
Collection:
Kodak Collection
1990-5036/3853
silver
medal
credit:
The Kodak Collection at the National Media Museum, Bradford

Parts

Portsmouth camera club sliver medal

Silver medal of 39mm diameter. Awarded to L W Oxford. Obverse: Allegorical female figure seated with camera and chemical apparatus. Inscription "Photographic". Designer A Fenwicj, Birmingham. Reverse: Laurel wreath inscription "Portsmouth CC 1937 L W Oxford". Hallmarked TJS STR SIL. J Purser and Sons Limited. 1937.

Measurements:
overall: 38 mm,
silver (metal)
1990-5036/3853/1
medal
Portsmouth camera club sliver medal case

Portsmouth camera club sliver medal case. J Purser and Sons Limited. 1937. Black leatherette box, silk and velvet inside. Printed inside lid 'J P Limited, J Peser and Sons Ltd (R E Pickettt), The Jewellers, Portsmouth, Southsea and Southampton'.

leatherette , silk and velvet
1990-5036/3853/2